2012. október 9., kedd

Muskátlis doboz





Tibandi
Muskátlik/Geranium
 Ez a doboz hosszú évek óta hevert egy ismerős édesanyjának kamrájába. Annak idején a nagymamájáé volt, aztán a viharvert ládika száműzetésbe került.Hála az unoka kutató szemeinek és belém vetett bizalmának, hozzám került a kis számkivetett felújításra.Először látva a siralmas állapotot én is azt hittem sosem egyengetem ki a deformált sarkokat, sosem fog csukódni a doboz, hiszen a fa megszívta magát nedvességgel, vetemedett. Sokat megélt példány pókok tanyája volt, még régi ragasztó maradványt is kapartam ki a résekből a több tíz éves kosz mellett. Hála néhány sarokszorítónak, és jó minőségű faragasztónak, viszonylag helyreálltak a derékszögek, bár tökéletesen záródni sosem fog.Sajnos a kulcsos részét, magát a zárat nem tudtam megújítani, a kulcs is elveszett az idők homályába, így a kulcslyukat kénytelen voltam eltüntetni, egy szebb napokat látott műanyag gombocskával. Az eredeti színt nem kérte az új tulaj, a sok éve festett mintát amúgy is alaposan meg kellett csiszolnom, bevetve a nemrégen szerzett szuper csiszológépemet. Vízbázisú alapanyagokat felhasználva,készült el a láda. Alapozás után akrilfestékkel festettem rá a virágmintát, majd bútorlakkal fejeztem be a művemet.
Íme ez lett a nagymama hagyatéka, megújult ruhájában.

1 megjegyzés: